niedziela, 19 marca 2017

Sernik 3-składnikowy (z białą czekoladą) i smażoną pomarańczą



Moja Mama w okolicy Bożego Narodzenia oglądała telewizję śniadaniową, gdzie przygotowywany był sernik z białą czekoladą i smażoną konfiturą z pomarańczy. Nie mogłam znaleźć tego przepisu w internecie, więc postanowiłam sama odtworzyć takie ciasto. Przyjechałam niedawno do domu na weekend, miałam trochę czasu i poeksperymentowałam... Wyszedł jeden z najlepszych serników, jaki jadłam! Cudownie kremowy i delikatny, lekko słodki, rozpływający się w ustach, idealny. Do tego ciepła, słodka konfitura i voilà!
PS W planach mam różne wersje z innymi dodatkami, będę się dzielić pomysłami.
Miłej niedzieli!

Składniki (tortownica o śr. 26 cm)
wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej
  • 300 g białej czekolady
  • 5 jajek
  • 1 kg tłustego, białego sera, zmielonego
Czekoladę połamać na kawałki i rozpuścić w kąpieli wodnej. Ostudzić (czekolada ma być płynna, ale chłodna). Całe jajka ubić przy pomocy miksera, aż staną się puszyste. Dodać biały ser i dokładnie zmiksować. Wlać rozpuszczoną czekoladę i dokładnie wymieszać całość. Przelać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 170 st. C przez 35-40 min. Wystudzić. Wstawić na 12 h do lodówki.


Konfitura pomarańczowa
  • 4 pomarańcze
  • szklanka cukru
1 pomarańczę dokładnie wyszorować. Wszystkie obrać ze skóry (skórkę z wyszorowanej pomarańczy zostawić i pokroić w cienkie paseczki), pobyć się białych błonek, pokroić miąższ w kostkę. Wraz z sokiem, pokrojoną skórką, cukrem włożyć miąższ do garnka z nieprzywierającym dnem i smażyć, mieszając, aż sok odparuje, skórka zmięknie i całość nabierze konsystencji konfitury pomarańczowej. Ciepłą konfiturę wyłożyć na schłodzony sernik, kroić porcje i podawać. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Mmm, musiał niesamowicie kusić tym pomarańczowym zapachem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śwetne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...