piątek, 2 grudnia 2016

Krem piernikowy (trzykładnikowy)


Sporo czasu zajęło mi znalezienie przepisu na krem speculoos, który posłużyłby mi za bazę do innych wypieków. Wszystkie receptury, które są w internecie, zarówno na polskich stronach, jak i zagranicznych, są dość długie, za słodkie i hmm... jak na mój gust mieszają za dużo smaków ;) Ja potrzebowałam czegoś minimalistycznego, żadnych akcentów w postaci czekolady, oleju kokosowego, etc., słowem - nic, co zaburzyłoby podstawowy, korzenny smak ciasteczek. Podkreśliłam więc tylko świąteczny aromat odrobiną miodu i dodałam mleko, aby krem nie był zbyt tłusty, a jednocześnie stał się bardziej lejący. Po wymieszaniu składników smarowidło jest dość płynne, po schłodzeniu w lodówce gęstnieje. Jak już wspominałam na początku - ten krem będę wykorzystywać do kilku smakołyków, na które przepisy będą pojawiały się w najbliższych dniach.

Składniki (2 małe miseczki jak na zdjęciu)
  • 120 g ciasteczek speculoos
  • 40 g płynnego miodu
  • 70 g pełnego mleka, lekko podgrzanego
Ciasteczka dokładnie rozkruszyć (na piasek). Miód wymieszać w lekko ciepłym mleku. Dodać do ciasteczek, wszystko dokładnie wymieszać. Przelać do wyparzonego słoiczka. Przechowywać w lodówce.


1 komentarz:

  1. Podoba mi się :) Czekam na przepisy z jego wykorzystaniem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...